senoviniu automobiliu nuoma

 GAZ 13 “ČAIKA”

arenda-chayki-gaz-13-dnepropetrovsk--c93d-1383830591917156-2-big

Vienas iš įspūdingiausių ir prabangiausių to meto modelių buvo GAZ 13 arba kitaip „ČAIKA“ (Žuvėdra). Per visą gamybos laikotarpį šių limuzino klasės automobilių buvo pagaminta 3173 modeliai. Kai vakaruose, aukštesnio socialinio sluoksnio žmonės važinėdavo su prabangiais Mercedes-Benz ar Cadillac automobiliais, kažko panašaus reikėjo ir rytuose tuometiniams valdžios atstovams. Tuomet inžinieriai sukurė didelių gabaritų prabangų limuzino klasės automobilį GAZ 13 „ČAIKA“. Labiausiai jį išgarsino tai, jog jis buvo naudojamas ne tik tarp aukštas pareigas užimančių šalies valdytojų, bet ir slaptųjų tarnybų KGB. Tik pastarieji buvo truputį patobulinti – galingesni, turėjo modesnesnę transmisiją. Taip pat šį GAZ 13 modelį naudojo Bulgarijos, Šiaurės Korėjos, Mongolijos, Indonezijos, Etiopijos ir Suomijos ambasadoriai. Gorkio automobilių gamykla šį modelį gamino 22 metus, nuo 1959m. – 1981m. Pačio gamybos proceso negalima pavadinti seriine gamyba, kadangi per metus, tik rankomis buvo surenkama tik apie 150 modelių. GAZ 13 yra 5600mm ilgio, 2000mm pločio ir 1620mm aukščio. Turėjo tuo metu prabangų ir labai erdvų saloną, bei elektra valdomus langus.

 

  GAZ M21 VOLGA

 

DSC_00722

1956m. spalio menesį buvo sukurti trys bandomieji GAZ M21 modeliai. 1957m. prasidėjo masinė jų gamyba. Per keturiolika gamybos metų buvo pagaminta 640 000 modelių.

Gamybos pradžioje inžinieriai siūlė įvairius variantus. Buvo siūloma į automobilio galą sumontuoti variklį, bet del didelio „modernizavimo“ to buvo atsisakyta. Dar vienas siūlymas buvo gaminti „Volgas“ su dideliais raketos sparnais, tačiau dėl techninių sumetimų šis pasiūlumas buvo atmestas. Laimėjo inžinierius Jeremevas. Jis siūlė gaminti kėbulą, kuris buvo panašus į tuo metu JAV gaminamą automobilį Ford „MainLine“ Atsiskaityti valstybei reikėjo nuolat, dirbant prie automobilių tobulinimo projektų.1959-1962 tai buvo įvykdyta laikantis valstybinio plano automobilių tobulinime. Šios dvi modifikacijos daugiausiai skyrėsi išorės apipavidalinimu. Tą žmonės greitai pastebėjo. Pirmąją laidą 1957m. pakrikštijo „žvaigžde“, antrąją – „Rykliu“ ir trečiąją – „ Banginio ūsu“.

1962m. nuo GAZ M21 VOLGA automobilio visiems laikams buvo nuimta, kiekvienam gerai žinoma „elniuko“ figūrėlė.pirmiausia dėl to, kad „elnias“ buvo mėgstamas kolekcionierių ir chuliganų, todėl jį nuplešiant kentėdavo ne tik dažai, bet ir variklio dangtis. Antra važiuojant dideliu greičiu „elniuko“ figūrėlė sukeldavo didelį oro sūkurį, kuris visą purvą nešdavo tiesiai ant atiklo. Galiausiai dėl pesčiųjų saugumo, nes po susidūrimo ši figūrėlė tapdavo mirtinu ginklu. GAZ M21 VOLGA patyrė ir daugiau modifikacijų. Buvo išleista GAZ M22 modeliai, tai yra universalai, kuriuos labai pamėgo užsienio gyventojai. Taip pat šių modelių buvo sukurta lengvieji gaisrinės, greitosios pagalbos automobiliai. Dar viena „Volgos“ modifikacija GAZ 23, juo naudojosi slaptosios tarnybos KGB. Jame buvo sumontuotas GAZ 13 „CAIKA“ variklis. Šis automobilis niekuo nenusileido tokiem vakarietiškiems modeliams kaip „Porshe“ ar „Morgan“

Dar vienas įdomus dalykas tai „Volgos“ salonas, kuriame sėdynės išsilanksto taip, kad pasidaro gana nemaža lova. Taigi „Volga“ tapo geriausiu Gorkio automobilių gamyklos simboliu per visą istoriją.

 

 GAZ ZIM 12

 

Senoviniu automobiliu nuoma alytuje

Vienas iš originaliausių Gorkio Molotovo vardo gamyklos automobilis buvo GAZ ZIM 12. 1948 metais ši gamykla gavo užsakymą sukurti šešiavietį limuzino klasės automobilį, kuris turėjo būti kaip tarpinis variantas tarp tuo metu prestižinių ZIS 110 ir GAZ M20 (Pabeda). Automobilyje buvo naudojamas 3,48 l darbinio tūrio variklis (po karo jis buvo montuojamas į GAZ 51 ir GAZ 63 sunkvežimius). Variklio galia siekė 70 AG. Tuo metu buvo naudojamas 70 markės benzinas. Šimtui kilometrų užtekdavo 18 – 20 l kuro, o tai buvo geras rodiklis automobiliui sveriančiam kone 2000 kg. Automobilis turėjo keturias pavaras – tris į priekį ir viena atbulinės eigos. Taip buvo sumontuota pirmoji automobilių pramonėje hidraulinė sankaba, kuri užtikrindavo švelnų pajudėjimą iš vietos antra pavara nebijant, kad variklis užges. Dar viena naujiena buvo 15 colių ratai, tuo tarpu dar iki 1948 metų automobiliams buvo naudojami 16 colių ratai.

Kuriant kėbulą inžinieriai pagrindinį dėmesį skyrė jo tvirtumui, atsparumui ir deformacijai. Automobilis galėjo įveikti pelkes iki 55 cm gylio ir vanduo nepatekdavo į saloną kaip ir dulkės važiuojant kaimo keliukais 1500 km kepinant iki 40 C karščiui. Inžinieriams taip pat pavyko pritaikyti galinę sėdynę trims keleiviams, praplečiant galinę kėbulo dalį ir taip automobilis įgavo išpūstus galinius sparnus. Salone buvo sumontuotos trys sėdynių eilės. Viduriąsias sėdynes buvo galima priglausti priekinės sėdynės, paliekant užpakalinės sėdynės keleiviams tais laikais dar neregėtą daugiau kaip 1,5 m erdvę. Priekinės sėdynės nesireguliuodavo, todėl stambesniems vairuotojams buvo sunkoka vairuoti automobilį. Taip pat limuzino klasės automobilio klasės salonas išsiskyrė turinga apdaila, turėjo 3 diapozonų radijo imtuvą, elektrinį žiebtuvėlį bei peleninę. Prietaisų skydelyje buvo dvi signalinės lemputės, kurios įspėdavo, kad yra užtrauktas stovėjimo stabdis arba aušinimo sistemoje vanduo ikaito daugiau kaip 90 C.

Automobilis neturėjo vairo stiprintuvo, tačiau jį atstodavo iki 18,2 padidintas perduodamsis skaičius ir didelis vairo rato skersmuo, taigi 5,53 m automobilio posūkio spindulys siekdavo tik apie septynis metrus. 1950 m. spalį prasidėjo masinė automobilių gamyba. 1951 m. buvo pagaminti trys bandomieji modeliai be stogo, kurie netapo serijiniu modeliu. Tais pačiais metais panaudojus ZIM 12 bazę, sukurti GAZ ZIM 12B – greitosios pagalbos automobilai. Jie turėjo stiklinę pertvarą, skyrusią vairuotoją nuo salono, dvi atlenkiamas sėdynes ir per bagažinę pakraunamus neštuvus. GAZ ZIM 12 pasirodymas sukėlė sumaištį tarp valdininkų. Automobiliu iškart susidomėjo partijos sekretorių pavaduotojai, kurie mielai iš mažų pabedų persėdo į daug erdvesnius ZIM 12 modelius. 1959 metais automobilis užleido vietą GAZ ČAIKA 13. 1960 m. buvo nutraukta ir greitosios pagalbos automobilių GAZ ZIM 12B gamyba. Per dešimtmetį buvo pagaminti 527 automobiliai ZIM 12 ir GAZ 12.

 

 

Pajusk tobulos akimirkos žavesį